Proces płatności za zakupy w sklepie internetowym powinien być uproszczony do granic możliwości. Jeśli klient może zapłacić za zamówienie w kilka kliknięć, zwiększy to prawdopodobieństwo, że nie porzuci koszyka i dopełni formalności. Warto więc zainstalować w WooCommerce bramkę, która umożliwi szybkie transakcje za pośrednictwem Blika, przelewu online, czy karty płatniczej. Jednym z najpopularniejszych rozwiązań są Przelewy24. Dowiedz się, jak zainstalować je w swoim sklepie.
Przelewy24 to bramka płatnicza, dzięki której użytkownicy mogą w prosty sposób dokonać płatności online. Całość kwoty przelewana jest wówczas na konto w serwisie Przelewy24.pl. Właściciel sklepu internetowego może oczywiście w każdym momencie wypłacić swoje pieniądze, zgodnie z systemem prowizyjnym, o którym opowiem za chwilę.
System umożliwia płatność za pomocą popularnych w Polsce metod:
Wszystkie te sposoby są doskonale rozpoznawane przez klientów sklepów internetowych i platform typu marketplace. Oznacza to, że chętnie dokonają zakupu, jeśli Twój sklep oferuje bramkę płatności, do której są przyzwyczajeni.
Bramki płatności zwykle pobierają niewielką prowizję za każdą transakcję. W przypadku Przelewy24 opłata za przelewy wynosi 1,29% kwoty do zapłaty + 30 gr. Jeśli więc klient zakupi produkt za 100 zł, zapłacisz 1,59 zł prowizji.
Poniżej szczegółowa tabela prowizji i opłat Przelewy24:
Metoda płatności | Wartość prowizji |
---|---|
Przelew online | 1,29% + 30 groszy |
BLIK | 1,29% + 30 groszy |
Karta płatnicza | 1,29% + 30 groszy |
Raty online | 0% + 30 groszy |
Portfel elektroniczny | 1,29% + 30 groszy |
Płatności odroczone | 1,9% + 30 groszy |
Konieczna jest także opłata aktywacyjna w kwocie 59 zł. Przelewy24 zwróci Ci te pieniądze, jeśli w ciągu pierwszych dwóch miesięcy od podpisania umowy zrealizujesz minimum 10 transakcji w sklepie internetowym.
Poza tym, nie ponosisz niemal żadnych kosztów. Integracja wtyczki, obsługa zwrotów, czy pierwsza wypłata środków w ciągu dnia jest za darmo. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy jednego dnia zlecasz więcej wypłat zarobionych pieniędzy. W takim przypadku konieczne będzie pokrycie dodatkowej prowizji w wysokości 2 zł.
Podczas zakładania konta konieczne będzie podanie wszystkich danych firmy, w tym numeru NIP, REGON, czy KRS w przypadku spółek. Przygotuj więc poniższe informacje:
W kolejnym kroku należy podać dane kontaktowe reprezentanta firmy oraz m.in. adres, na który mają trafiać faktury od Przelewy24. Przed akceptacją dodaj także adres swojego sklepu oraz wybierz odpowiednią branżę.
Ostatni etap to akceptacja umowy online oraz aktywacja konta za pomocą przelewu, zgodnie z cennikiem powyżej. Istotne jest dokończenie rejestracji, by uzyskać klucz API do integracji sklepu WooCommerce z Przelewy24. Następnie możemy przejść do instalacji wtyczki w panelu WordPress.
Wtyczkę konieczną do integracji sklepu z system płatności pobierzesz pod tym linkiem: https://www.przelewy24.pl/do-pobrania/woocommerce. Aby moduł funkcjonował prawidłowo z WooCommerce, wybierz odpowiedni plugin dla wersji 7.X lub 8.X-9.X. Występują w nich istotne różnice, np. nowsza wersja jest kompatybilna z edytorem blokowym koszyka. Upewnij się, że pobierasz właściwy plugin.
Jeśli plugin i sklep nie będą ze sobą kompatybilne, po instalacji możesz zauważyć komunikat w stylu: „Wtyczka Przelewy24 jest nieaktywna, ponieważ nie znaleziono odpowiedniej wersji WooCommerce.„
W panelu WordPress przejdź do Wtyczki > Dodaj wtyczkę. Na samej górze znajdziesz przycisk „Wyślij wtyczkę na serwer„.
Nie martw się, jeśli wcześniej nie korzystałeś z tej metody instalacji wtyczek. Proces jest bardzo prosty – wystarczy, że wybierzesz plik ZIP, który pobraliśmy ze strony Przelewy24. Następnie kliknij „Zainstaluj”, a plugin zostanie dodany do WordPress podobnie jak ma to miejsce podczas wyszukiwania wtyczek z repozytorium.
W zakładce WooCommerce > Ustawienia > Płatności zobaczysz teraz nową opcję do włączenia:
W konfiguracji wtyczki znajdziesz za to ustawienia dotyczące integracji Przelewy24 z Twoim sklepem internetowym. Oprócz opcji dotyczących tekstów wyświetlanych użytkownikowi podczas wyboru płatności, istotne są pola odpowiadające za połączenie z systemem płatności przez API.
Jeśli wcześniej udało Ci się pomyślnie przejść proces zakładania konta na stronie Przelewy24, na podany w czasie rejestracji adres email prawdopodobnie przyszła wiadomość zawierająca niezbędne klucze. Możesz je podejrzeć również w samym panelu pod adresem https://panel.przelewy24.pl/.
Potrzebne będą:
Powyższe klucze znajdziesz w zakładce Moje Dane -> sekcja dane API i konfiguracja (na dole strony).
W ustawieniach płatności w WooCommerce po instalacji wtyczki zauważysz komunikat: „Pamiętaj, aby skonfigurować zewnętrzny adres IP serwera w panelu Przelewy24.„. Kiedy uzupełnisz już odpowiednie dane i klucze w opcjach pluginu, upewnij się, że wszystko zostało skonfigurowane w samym panelu systemu.
Przejdź do zakładki Moje konto > Moje dane. Po prawej stronie, w sekcji Dane API i konfiguracja znajdziesz pole Adres IP 1. Konieczne jest uzupełnienie go o adres IP serwera, na którym znajduje się Twój sklep internetowy. W zależności od tego, z jakiej firmy hostingowej korzystasz, taki adres możesz znaleźć w panelu klienta lub też w jednej z wiadomości email. Bez ustawienia adresu IP płatności w sklepie nie będą działały prawidłowo.
W ustawieniach wtyczki Przelewy24 możesz wyróżnić wybrane metody płatności. Jeśli np. użytkownicy zwykle preferują płacenie przez system Blik, przeciągnij kafelek z odpowiednim logiem do oznaczonego obszaru.
Istnieją ponadto 3 sposoby, w jaki przebiega płatność za pośrednictwem Przelewy24:
W zależności od tego, jak chcesz ustawić płatności w swoim sklepie, masz więc do wyboru trzy możliwości. Dwie z nich ustawisz w konfiguracji pluginu. Do ostatniego przyda Ci się pomoc programisty WordPress.
Po pomyślnym przejściu rejestracji w Przelewy24, pracownicy mogą ręcznie zweryfikować Twój sklep internetowy. Zdarza się, że systemy płatności sprawdzają, czy na swojej stronie posiadasz niezbędne dokumenty oraz zapisy, np. Regulamin, Politykę Prywatności, czy informacje dotyczące zwrotów i reklamacji. Jeśli zauważone zostaną błędy lub braki w dokumentach, otrzymasz prawdopodobnie wiadomość zawierającą opis problemu i sugestię poprawek.
Wypłata pieniędzy w panelu systemu płatności może przebiegać na 3 sposoby:
Te kilka opcji daje Ci dużą swobodę w określaniu tego, jak często zarobione pieniądze będą trafiać na Twoje konto bankowe. Jeśli Twój sklep generuje stałe przychody, ustaw harmonogram wypłaty na podstawie danego dnia miesiąca lub też wybierz wariant kwotowy. W każdej chwili możesz też zrealizować przelew w zakładce Wypłaty > Zleć wypłatę.
Wypełnij poniższy formularz - odezwę się do Ciebie, by porozmawiać o Twojej stronie internetowej.