Sprzedajesz na Allegro, Olx, czy innych platformach marketplace? Możesz połączyć wszystkie kanały ze swoim sklepem na WooCommerce. W ten sposób zautomatyzujesz wysyłkę, generowanie faktur i stany magazynowe. Wszystko to umożliwia właśnie Baselinker – narzędzie do zarządzania sprzedażą z jednego miejsca.
W tym poradniku pokażę Ci, w jaki sposób zintegrować z nim swój sklep.
Dzięki temu zyskasz możliwość:
Pełną listę integracji znajdziesz na stronie Baselinkera. Samo narzędzie możesz wypróbować bezpłatnie przez 14 dni bez konieczności podawania karty bankowej. To idealny sposób, by przetestować wszystkie funkcje i na spokojnie wprowadzić wszelkie ustawienia, które usprawnią Twoją sprzedaż przez internet.
Cały proces wykonasz w kilka minut. Integracja sklepu WooCommerce z narzędziem Baselinker wymaga podania podstawowych danych oraz dwóch kodów zabezpieczających, które wygenerujesz w ustawieniach WordPressa.
Podczas zakładania konta zaznacz integracje, które Cię interesują. Po podaniu danych swojej firmy (Baselinker wymaga pełnych informacji, wraz z NIP, nazwą przedsiębiorstwa i adresem), narzędzie wyświetli kilka sugestii. Są to integracje najczęściej wybierane przez użytkowników.
W kolejnym kroku wybierz funkcjonalności, które chcesz wprowadzić do swojej integracji ze sklepem.
Domyślnie zaznaczone są opcje:
Możesz jednak włączyć inne, np. tworzenie przesyłek kurierskich, generowanie faktur i paragonów, albo wystawianie ofert na marketplace.
Istotną decyzją jest wybór miejsca, z którego chcesz zarządzać magazynem. Możesz robić to z poziomu sklepu WooCommerce, ale też w panelu samego Baselinkera. Po zakończeniu integracji, w ustawieniach zaawansowanych zaznaczysz, czy sklep ma pobierać stany magazynowe i ceny produktów z Baselinkera, czy też odwrotnie.
Pamiętaj, że do połączenia narzędzia ze sklepem na WooCommerce nie potrzebujesz żadnej dodatkowej wtyczki. Wszystko odbywa się przez tzw. REST API, które jest wbudowane w każdy sklep na Woo.
W następnym kroku należy wypełnić podstawowe informacje na temat połączenia.
Potrzebne będą przede wszystkim:
Aby pozyskać klucze niezbędne do integracji, w kokpicie przejdź do WooCommerce > Ustawienia > Zaawansowane. Wybierz link REST API.
Po kliknięciu w przycisk Stwórz klucz API, pojawi się kilka pól, które trzeba wypełnić:
W polu z opisem wstaw krótką nazwę, która pozwoli Ci później stwierdzić, do czego służy dany klucz. Wybierz również właściwego użytkownika oraz uprawnienia Zapis/Odczyt.
Po zatwierdzeniu, uzyskasz dwa klucze, które należy przekleić do Baselinkera:
Ważne jest, by skopiować je od razu. Po zamknięciu strony nie będzie już dostępu do tych kluczy, więc skopiuj oba i zapisz w panelu narzędzia.
Jeśli podczas integracji pojawiły się problemy, obejrzyj poniższe video, w którym ukazany jest cały proces krok po kroku:
Zaawansowane opcje połączenia sklepu z panelem Baselinker są dostępne jedynie, gdy poprawnie wykonasz poprzednie kroki. Kiedy integracja jest aktywna, masz możliwość:
W kontekście synchronizacji, pewne różnice mogą występować w zależności od planu, z którego korzystasz. W przypadku bezpłatnego pakietu aktualizacja stanu magazynowego, czy ceny odbywa się z opóźnieniem. Jeśli zależy Ci na szybkiej synchronizacji, warto skorzystać z pakietów płatnych. Ich cena zależna jest m.in. od ilości zamówień generowanych w sklepie.
Wypełnij poniższy formularz - odezwę się do Ciebie, by porozmawiać o Twojej stronie internetowej.