Dodawanie produktów w WooCommerce jest stosunkowo prostym zadaniem, jednak już na początku musisz podjąć kilka ważnych decyzji, które mogą mieć znaczenie przy skalowaniu biznesu. Oprócz nazwy, w panelu edycji możesz dodać także opis nowego towaru, przypisać go do odpowiednich kategorii i tagów. Na koniec należy skonfigurować podstawowe atrybuty, opcje wysyłki oraz cenę. Z tego poradnika dowiesz się, jak zrobić to w taki sposób, by ułatwić sobie później dalszy rozwój sklepu internetowego.
W zakładce Produkty, wybierz opcję Wszystkie produkty lub Dodaj nowy. Z pierwszego linku, przejdziesz do listy produktów, gdzie również znajdziesz u góry przycisk umożliwiający dodanie towaru do magazynu.
Powyższy widok będzie towarzyszył Ci za każdym razem, gdy zdecydujesz się wzbogacić asortyment lub edytować wcześniej dodane produkty. Układ jest dosyć logiczny – zobaczysz tutaj pola umożliwiające określenie nazwy produktu oraz dołączenie opisu. W przeciwieństwie do edycji wpisów i podstron, nie ma tutaj bloków, lecz klasyczny edytor tekstowy WordPress.
Zatrzymajmy się tutaj na moment, ponieważ sposób, w jaki nazywasz i opisujesz towar w sklepie ma ogromne znaczenie dla jego pozycjonowania w Google.
Odpowiednie nazywanie produktów w WooCommerce to klucz do dobrego pozycjonowania. Wybieraj nazwy produktów, które są jasne i opisowe. Używaj słów kluczowych, które klienci mogą wpisywać w wyszukiwarki. Ale pamiętaj, by nie przesadzać z ich ilością – staraj się, by nazwy były jak najbardziej opisowe.
Dla przykładu, jeśli sprzedajemy kubki termiczne, warto w nazwie dodać ich specyficzne cechy lub parametry:
Kubek termiczny czarny 250 ml lub Kubek termiczny z napisem motywacyjnym 250 ml
Opis produktu powinien być szczegółowy i pomocny. Opowiedz o cechach produktu, jego zaletach i zastosowaniu. Dobre opisy pomagają klientom zrozumieć, co kupują, i budują zaufanie.
W opisach używaj naturalnego języka. Unikaj nadmiernego stosowania żargonu, który może być niezrozumiały dla klientów. Ważne jest, by teksty były czytelne i przystępne.
Zadbaj o to, aby nazwy i opisy były unikalne dla każdego produktu. Powtarzanie tych samych fraz w wielu miejscach może być szkodliwe dla SEO.
Włącz słowa kluczowe, które są istotne dla Twojego produktu i branży, ale rób to w sposób naturalny. Wplataj je w tytuł i opis, ale pamiętaj o zachowaniu płynności tekstu.
Przy dodawaniu produktów musisz określić jakie kategorie oraz tagi chcesz stosować w sklepie internetowym. To kluczowa kwestia – odpowiednia struktura ułatwi użytkownikom poruszanie się po Twoim serwisie i odnalezienie produktów, których poszukują.
Odpowiedz sobie na pytanie – w jaki sposób najlepiej podzielić swój asortyment? Każda branża charakteryzuje się inną taksonomią – na inne kategorie podzielimy np. wędki, rowery, czy odzież. Przy jednym znaczenie będzie miała funkcjonalność i przeznaczenie, a przy innych kolor i materiał.
Możesz wzorować się tutaj na konkurencji, wyszukiwalności słów kluczowych, czy zwyczajnie własnym doświadczeniem. Jeśli działasz w określonej branży, z pewnością wiesz jak ona funkcjonuje oraz czym się cechuje.
Zaplanuj osobne kategorie dla różnych rodzajów produktów. Zacznij od ogółu, czyli najbardziej oczywistej kategorii, a następnie rozszerzaj swoje drzewko o kolejne podkategorie ze względu na unikalne cechy asortymentu.
Przemyślana struktura ułatwi Ci potem rozwój sklepu. W przeciwnym wypadku może okazać się, że będzie trzeba przebudować wszystkie kategorie, by skalować biznes w sieci.
Podczas edycji produktu w WooCommerce masz dostęp do różnych pól, które pozwalają szczegółowo opisać i skonfigurować Twój produkt.
Poniższa tabela przedstawia najważniejsze z nich:
Parametr produktu | Opis parametru |
---|---|
Nazwa produktu | Wpisz tutaj nazwę produktu. To pierwsze, co zobaczą klienci. |
Opis długi | Szczegółowy opis produktu. Pojawi się na stronie produktu. |
Opis krótki | Krótsza wersja opisu, widoczna obok zdjęcia produktu na stronie kategorii. |
Kategorie | Klasyfikacja produktu w sklepie, ułatwia znalezienie przez klientów. |
Tagi produktu | Słowa kluczowe związane z produktem, ułatwiające wyszukiwanie. |
Zdjęcie produktu | Główne zdjęcie produktu. |
Galeria zdjęć | Dodatkowe zdjęcia produktu. |
Cena regularna | Podstawowa cena produktu. |
Cena promocyjna | Cena obniżona, ustawiana na określony czas. |
Zarządzanie magazynem | Opcje dotyczące ilości produktu w magazynie. |
Waga i wymiary | Waga i wymiary produktu, istotne przy wysyłce. |
Atrybuty produktu | Dodatkowe informacje o produkcie, np. rozmiar, kolor. |
Używając WooCommerce, możesz zarządzać różnymi typami produktów. Każdy rodzaj ma swoje unikalne cechy i zastosowania:
To najbardziej podstawowy typ produktu. Jest idealny dla pojedynczych, niezmieniających się przedmiotów. Prosty produkt nie ma wariantów, takich jak różne rozmiary czy kolory.
Jest to idealne rozwiązanie dla pojedynczych książek, narzędzi lub innych przedmiotów, które nie wymagają dodatkowych opcji.
Ten typ produktu pozwala grupować ze sobą różne pojedyncze produkty. Jest to użyteczne, gdy chcesz sprzedawać kilka powiązanych ze sobą przedmiotów jako zestaw.
Na przykład, zestaw garnków kuchennych może być sprzedawany jako grupowy produkt, gdzie każdy garnek jest oddzielnym prostym produktem. W zakładce „Powiązane produkty” możesz dodać towary do grupy.
Ten typ produktu jest używany do promowania produktów sprzedawanych na innych stronach. W WooCommerce dodajesz produkt zewnętrzny podając jego nazwę, opis i cenę, ale przekierowujesz klientów na inną stronę, gdzie mogą dokonać zakupu.
Jest to przydatne w programach partnerskich lub afiliacyjnych. Przy edycji tego rodzaju produktu zobaczysz pola, które umożliwiają ustawienie niezbędnych parametrów pod afiliację.
To zaawansowany typ produktu, który pozwala na dodawanie i zarządzanie produktami mającymi różne warianty. Na przykład, jeśli sprzedajesz koszulkę dostępną w różnych rozmiarach i kolorach, użyjesz produktu z wariantami.
Każdy wariant może mieć inne ceny, zdjęcia, stan magazynowy itp. Do ustawienia wariantów należy najpierw zdefiniować atrybuty produktu, na podstawie których będą tworzone kolejne wersje.
Każdy z tych typów produktów jest dostosowany do różnych potrzeb sprzedażowych i oferuje różnorodne możliwości, aby najlepiej odpowiadać na wymagania Twojego sklepu online.
Atrybuty produktu w WooCommerce to cechy, które definiują różne aspekty produktu, takie jak kolor, rozmiar, materiał, itp. Służą do opisywania produktów oraz umożliwiają klientom łatwiejsze znalezienie tego, czego szukają poprzez filtrowanie.
Przejdź do zakładki Produkty > Atrybuty:
Znajdziesz tam widok umożliwiający zdefiniowanie nowych atrybutów, które następnie można wykorzystać podczas dodawania nowych produktów w sklepie WooCommerce.
Atrybuty są szczególnie ważne przy produktach z wariantami. Jeśli chcesz dzielić ten asortyment ze względu na indywidualne cechy pojedynczego produktu, np. kolor, rozmiar, czy pojemność – ta opcja będzie prawdopodobnie dla Ciebie.
Ustawiając warianty z odpowiednimi atrybutami, dajesz klientom sklepu możliwość łatwego przejścia między poszczególnymi wersjami produktu.
Dodawanie nowych produktów w sklepie opartym o WordPress (WooCommerce) wymaga przemyślenia całej struktury kategorii, a także podziału towaru ze względu na jego warianty. Jeśli chcesz rozwijać swój sklep z pomocą doświadczonych specjalistów, skontaktuj się za pomocą formularza poniżej.
Wypełnij poniższy formularz - odezwę się do Ciebie, by porozmawiać o Twojej stronie internetowej.