Rabaty i promocje to wszystkim dobrze znany mechanizm pozwalający zachęcić klienta do zakupu produktu po okazyjnej, niższej cenie. Kupony sprawdzają się w wielu sytuacjach – od wyprzedaży sezonowych, po zwiększenie zawartości koszyka (zniżka przy przekroczeniu określonej kwoty zamówienia). W tym poradniku pokażę Ci, w jaki sposób możesz skonfigurować własne kupony rabatowe w sklepie opartym o WooCommerce.
Domyślnie kupony rabatowe znajdziesz w zakładce Marketing w pasku po lewej stronie kokpitu WordPress. Jeśli nie widzisz tej pozycji, należy przejść do ustawień WooCommerce i w sekcji „Ogólne” zaznaczyć checkbox „Włącz kupony”:
Znajdziesz tutaj również kolejną opcję „Oblicz rabaty kuponów kolejno”. Zaznacz ją, jeśli chcesz, by niższa cena była obliczana od już obniżonej kwoty. Dotoczy to np. sytuacji, gdy klient może wykorzystać kilka kuponów procentowych.
Teraz w ustawieniach Marketing > Kupony możesz tworzyć dowolną liczbę kodów rabatowych, którymi podzielisz się ze swoimi klientami.
Domyślnie w WooCommerce możesz wybrać jeden z trzech podstawowych rodzajów rabatów:
Za ich pomocą utworzysz promocje zgodne ze swoją strategią sprzedaży, np. „10% zniżki na całe zamówienie”, czy „10 zł rabatu na każdą sztukę butów”.
Oprócz wartości kuponu, w panelu zauważysz również opcję „Zezwól na darmową wysyłkę”, a obok: „Zaznacz, jeśli kupon zapewnia darmową wysyłkę. Darmowa wysyłka musi być włączona i wymagać kuponu umożliwiającego darmową wysyłkę (zobacz ustawienie „Darmowa wysyłka wymaga”).”
Jeśli chcesz aktywować kupon umożliwiający dostawę za darmo, kolejnym krokiem będzie więc przejście do WooCommerce > Ustawienia > Wysyłka > Polska (edytuj) > Free shipping (edytuj):
Wybierz tutaj „Kupon umożliwiającego darmową wysyłkę”, ewentualnie jedną z dwóch ostatnich opcji dotyczących minimalnej wartości zamówienia i/lub kuponu.
Sam kod kuponu podaj oczywiście w pierwszym polu, z ewentualnym opisem. Możesz też kliknąć przycisk „Wygeneruj” , by kod ustawił się na podstawie losowego ciągu znaków:
Jeśli wszystko mamy już ustawione, klikamy „Opublikuj”, a nowy rabat będzie naliczany za każdym razem, gdy ktoś wpisze właściwy kod w swoim koszyku.
Chcesz wprowadzić zniżkę na wszystkie lub określone produkty, która automatycznie obliczy niższą wartość zamówienia bez konieczności wpisywania kodu? Jedną z możliwości jest wykorzystanie darmowej wtyczki WooCommerce Extenden Coupon Feature Free. Jest ona dostępna w repozytorium pluginów WordPress:
Po zainstalowaniu i włączeniu wtyczki, w sekcji edycji kupony WooCommerce zobaczysz dodatkową zakładkę „Miscellaneous” (inne opcje – niestety plugin nie jest przetłumaczony na język polski). W niej z kolei możesz zaznaczyć checkbox włączający automatyczny rabat.
Same limity możesz ustawić w zakładce „Ograniczenia wykorzystywania”. Oto lista warunków, które masz do dyspozycji:
Ustawienia w tej zakładce pozwalają na precyzyjne kontrolowanie, w jakich sytuacjach kupon będzie działać, co pomaga w realizacji strategii sprzedażowej.
Wypełnij poniższy formularz - odezwę się do Ciebie, by porozmawiać o Twojej stronie internetowej.