Wyświetlanie tzw. gwiazdek, czyli modułu umożliwiającego ocenę w skali 1-5 pozwala pokazać użytkownikom, że Twoje treści okazały się przydatne innym osobom. W tym poradniku pokażę Ci krok po kroki, w jaki sposób dodać gwiazdki przy produktach w sklepie WooCommerce, a także jak włączyć opcję oceny artykułu na swoim blogu WordPress.
Dodanie systemu oceny z gwiazdkami na stronie internetowej to świetny sposób na zwiększenie zaangażowania użytkowników. Pozwala im wyrazić opinię w prosty sposób, co przekłada się na dłuższy czas spędzony na witrynie. Każda interakcja sprawia, że w Google Analytics spada współczynnik odrzuceń.
Jest to również doskonała metoda na zbieranie cennych opinii o produktach, usługach czy treściach. Dzięki temu można łatwo wprowadzać ulepszenia. Gwiazdki budują zaufanie wśród nowych odwiedzających, którzy, widząc pozytywne oceny, szybciej zdecydują się na skorzystanie z oferty. Internet przyzwyczaił nas do zwracania uwagi na tego typu elementy – oceny z gwiazdkami są obecne we wszystkich popularnych marketplacach jak Allegro, czy Ceneo. Przeglądając wizytówki w Google również mamy do czynienia z opiniami zawierającymi „gwiazdkową” ocenę firm.
Wprowadzenie systemu oceny z gwiazdkami jest niewielką zmianą, która może znacząco wpłynąć na sukces strony internetowej. Umożliwia lepszą interakcję z użytkownikami, pomaga w budowaniu zaufania i poprawia widoczność w internecie (poniżej przeczytasz więcej o tzw. rich snippets, które to umożliwiają).
Rich snippets to specjalne informacje, które pokazują się w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki nim możesz pokazać dodatkowe informacje, jak oceny gwiazdkowe czy ceny produktów.
Mogą one zawierać oceny gwiazdkowe, ceny, dostępność produktów i inne przydatne informacje, które szybko dają znać, czego można się spodziewać po stronie. Do ich utworzenia wykorzystuje się specjalne kody, znane jako strukturyzowane dane, takie jak JSON-LD.
Oto kilka przykładów elementów, które mogą być zawarte w rich snippets:
Te szczegółowe dane sprawiają, że fragmenty rozszerzone są niezwykle wartościowe dla optymalizacji wyszukiwarek (SEO), ponieważ nie tylko poprawiają widoczność strony w wynikach wyszukiwania, ale również zachęcają użytkowników do kliknięcia w Twój wynik.
Duża część kupujących, zanim zapozna się z innymi szczegółami produktu w sklepie internetowym, na początek odruchowo szuka wzrokiem opinii wystawionych przez innych klientów. To bardzo szybki sposób, by sprawdzić, na ile mamy do czynienia z produktem, który spełni nasze oczekiwania.
Wspomniane wyżej zjawisko nazywany social proof, wedle którego szybciej podejmujemy decyzje o zakupie, gdy ktoś inny kupił już przed nami, a na dodatek jest zadowolony z tego, co otrzymał. Krótko mówiąc, opinie w formie gwiazdek w sklepie WooCommerce mogą sprawić, że więcej odwiedzających użytkowników doda produkt do koszyka.
Wtyczka WooCommerce posiada wbudowany moduł opinii, który możesz łatwo włączyć przechodząc do WooCommerce -> Ustawienia -> Produkty:
Dostępne jest tutaj kilka opcji:
Ocena gwiazdkowa jest również popularna pod wpisami blogowymi, którego publikujesz w WordPress. Aby umożliwić użytkownikom pozostawienie prostej opinii w formie gwiazdek, możesz wykorzystać jedną z darmowych wtyczek, np. YASR – Yet Another Star Rating Plugin for WordPress
Rozwiązania oferowane przez wtyczki dają Ci wiele możliwości w kontekście konfiguracji poszczególnych opcji wyglądu, czy funkcjonalności modułu z ocenami na WordPress.
Jeśli korzystasz z systemu komentarzy, np. WP Discuz – upewnij się, czy nie posiada on wbudowanych opcji dotyczących pozostawiania opinii przez użytkowników.
We wspomnianym WP Discuz, możesz choćby przejść do zakładki Settings -> Article and Comment Rating
Następnie zobaczysz szereg opcji związanych z opiniami do wpisów WordPress:
Ustawisz tutaj między innymi:
Dodanie ocen gwiazdkowych do wpisów i produktów na Twojej stronie WordPress może znacząco poprawić interakcję użytkowników oraz ich zaangażowanie. Oceny te nie tylko budują zaufanie i wiarygodność, ale również, gdy są wyświetlane jako część rich snippets w wynikach wyszukiwania, mogą znacząco zwiększyć klikalność (CTR).
Implementacja modułu jest stosunkowo prosta dzięki dostępności wielu wtyczek WordPress, które automatyzują ten proces. Wykorzystując tę funkcję, możesz nie tylko uatrakcyjnić swoją ofertę, ale także poprawić widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania, co jest kluczowe dla każdego sukcesu w internecie. Warto więc zainwestować czas w optymalizację swoich wpisów i produktów, aby maksymalnie wykorzystać potencjał, jaki oferują oceny gwiazdkowe.
Wypełnij poniższy formularz - odezwę się do Ciebie, by porozmawiać o Twojej stronie internetowej.