Bez odpowiednich narzędzi analitycznych nie możesz śledzić ruchu oraz konwersji na swojej stronie internetowej. Rozwiązania takie jak Google Analytics 4 pozwalają rozwiązać ten problem – dostarczą Ci wartościowych danych na temat tego, jak użytkownicy poruszają się po serwisie. W tym poradniku przedstawię Ci kroku po kroku jak dodać kod śledzący GA4 do WordPressa – za pomocą wtyczki, a także narzędzia Google Tag Manager.
Dodanie narzędzia analitycznego do WordPress może być zrealizowane na dwa sposoby: poprzez bezpośrednią instalację wtyczki GA4 lub za pomocą Google Tag Manager (GTM).
Powyższy podział pozwoli Ci zdecydować, którą metodę wybrać. Przejdźmy teraz do instrukcji wdrożenia dla poszczególnych rozwiązań.
Wybór odpowiedniej wtyczki jest niezwykle istotny dla bezpieczeństwa Twojej strony internetowej. Wybierz taką, która jest tworzona przez zaufanych developerów, a także regularnie aktualizowana. Tylko takie pluginy zagwarantują, że na Twojej stronie nie pojawi się złośliwe oprogramowanie.
Oficjalnym rozszerzeniem od Google, które pozwoli dodać kod śledzący Google Analytics jest Site Kit:
Zainstaluj ją, a następnie połącz ze swoim kontem Google.
Jeśli posiadasz dostęp do GA4 swojej strony (zakładano je wcześniej), plugin automatycznie doda kod do Twojej strony www. W innym przypadku (gdy nie masz jeszcze założonego Google Analytics) – przejdziesz do widoku konfiguracji nowej usługi analitycznej.
Zaznacz opcję „Connect Google Analytics as part of your setup.„, a następnie przejdź do wyboru konta:
Za pomocą wtyczki połączysz się także z innymi narzędziami:
Wybierz opcje, które chcesz dodać do witryny, a następnie kliknij Dalej. Przejdziesz przez proces weryfikacji i automatycznie dodasz kod do strony.
Przejdźmy teraz do drugiego sposobu – implementacji kodu Google Analytics 4 za pośrednictwem Google Tag Managera. Na tym etapie uznajmy, że dodano już go na Twojej stronie WordPress za pomocą Site Kit lub innym sposobem.
Aby dodać konfigurację GA4 wybierz tag o nazwie Tag Google.
Konieczne jest tutaj, aby podać identyfikator strumienia danych w Google Analytics.
Znajdziesz go w Administracja > Zbieranie i modyfikowanie danych > Strumienie danych:
Skopiuj Identyfikator Pomiaru i przeklej do konfiguracji Tagu Google.
Nazwij nowy tag wedle uznania – najlepiej w taki sposób, by jasne było, co się w nim znajduje.
Pozostaje teraz dodać regułę – chcemy uruchamiać kod GA4 na wszystkich stronach naszego serwisu, więc wybierz All Pages. Oto, jak wygląda widok z uzupełnionymi wszystkimi podstawowymi opcjami:
Zapisz ustawienia i prześlij zmiany w kontenerze. Google Analytics 4 powinien działać już prawidłowo na Twojej stronie opartej o WordPress.
Najprostszym sposobem jest wejście na swoją stronę oraz otwarcie raportu GA4 w innym oknie.
Na stronie głównej znajdź sekcję Użytkownicy z ostatnich 30 minut:
Jeśli po kilku minutach zobaczysz tutaj co najmniej jednego użytkownika, oznacza to, że poprawnie dodano Google Analytics 4 do WordPressa. W innym przypadku należy jeszcze raz prześledzić cały proces instalacji.
Ustawienie odpowiednich zdarzeń odpowiadających na konwersję – wysłanie formularzy, zakup produktu, czy pobranie ebooka – wymaga bardziej zaawansowanej wiedzy na temat GTM. Opieka nad stroną internetową z WordPresso zapewni Ci profesjonalne wsparcie przy konfiguracji narzędzi analitycznych na stronie firmowej lub w sklepie opartym o WooCommerce.
Wypełnij poniższy formularz - odezwę się do Ciebie, by porozmawiać o Twojej stronie internetowej.